Fiat Tipo Mk1
Fiat

201.jpg

Detalji

  • : Hečbek
  • 1988
  • 1995


Opis

Fiat Tipo (tip 160) je mali porodicni automobil dizajniran od strane I.DE.A Instituta dizajnerske kuce i proizveden od strane Italijanskog proizvodjaca Fiata izmedu 1988. i 1995. godine. Tipo je u pocetku bio dostupan samo kao hatchback sa petoro vrata. Automobil je u potpunosti izradjen iz pocinkovanog lima kako bi se izbegla rdja, koja je neprijatelj lima, a izgradjen je na potpuno novoj platformi, koja je kasnije koriscena na Fiat, Alfa Romeo i Lancia modelima. Takodjer se isticao zbog kockastog stylinga i Putnickog prostora koji je bio veci, nego kod drugih automobila iz te klase, na primer Ford Sierre. Ova vrsta dizajna slicna je dizajnu manjeg modela pod imenom Uno, koji je pokrenut pet godina pre Tipa. Tipo je 1989. godine u Evropi osvojio nagradu "automobil godine" i u Irskoj nagradu "Car of the Year". Automobil je bio izuzetno popularan u Brazilu, cak je nadmasio i Volkswagen GolF , koji je bio najprodavaniji automobil u Brazilu, unazad 20 godina. Tipo je doziveo facelifted 1993. godine, kada se pojavila verzija sa troja vrata. Od spoljni promena, to su bili farovi, novija verzija je imala uze farove kao i prednju masku. Postojala su tri nivoa opreme S, SX i SLX, a postojao je i GT model sa novim 2.0 L motorom. Tipo je prestao da se proizvodi 1995. godine, kada ga je zamenio model Brava sa petoro i Bravo sa troja vrata. Tempra limuzina i karavan su zamenjene Mareom . Tipo je prilicno dobro prodavan u Velikoj Britaniji, u pocetku je osvajao pohvale za svoj inovativni i prakticni dizajn, kao i za njegove dobre vozne karakteristike. 1.1 litarska verzija nije bila dostupna u Velikoj Britaniji, vec je osnovni model bio sa 1,4-litarskim motorom. Futuristicka digitalna instrument tabla se pokazala nepouzdanom. Automobil je u Velikoj Britaniji pokrenut u pravom momentu, jer nijedan od tri velika proizvodjaca (Ford , Vauxhall i Austin Rover) nije imala automobil ove velicine od 1984. godine, medjutim, kasnije su i oni poceli da prave automobile u ovoj klasi, pa je vremenom zbog povecane konkurencije prodaja Fiat Tipa opala. U posljednje dve godine 1994/95. malo je porasla prodaja ovog modela, na to je uglavnom uticala niska cena modela 1.4. Proizvodnja izvan Italije. Fiat tipo se u Brazilu poceo proizvoditi 1995. godine sa jednim nivo-om opreme i to sa 1.6 litarskim osmoventilskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji je zbog te izmene imao 10KS vise od prethodnog modela. Tipo je takodjer radjen u Turskoj (Tofas). Automobili izradjeni u tofasu, nisu imali katalizatore, pa su zbog toga imali malo vise konjskih snaga od modela prikazanih u donjoj tabeli. Turski automobili su imali mali logo "TOFAS" na levoj strani vozila i proizvodnja je tamo nastavljena do 2000. godine. Benzin Fiat tipo se u Brazilu poceo proizvoditi 1995. godine sa jednim nivo-om opreme i to sa 1.6 litarskim osmoventilskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji je zbog te izmene imao 10KS vise od prethodnog modela. Fiat Tipo je redjen sa sledecim benzinskim motorima: 1108cm3, 1372cm3, 1581cm3, 1585cm3, 1676cm3, 1756cm3 (8 i 16 venitila) , 1995cm3 (8 i 16ventila). I sledecim dizel motorima: 1697cm3 i 1929cm3 sa i bez turbine. Kod nas su najcesci modeli sa 1.4 (benzin) i 1.9 (dizel) modelima Svi modeli su radjeni sa manuelnim petostepenim menjacem i automatskim cetvorostepenim. Dimenzije Medjuosovinski razmak tockova 2.540 mm Duzina 3.958 mm Sirina 1.700 mm Visina 1.445 mm Masa praznog vozila 1,020-1,230 kg Na platformi Fiat tipa, radjena su jos 5 automobila i to: Lancia Dedra, Fiat Tempra, Alfa Romeo 155, Fiat Coupe i Lancia Delta. Svi ovi modeli su uvedeni 1993 godine. NAJCESCE TRAZENI POLOVNI DELOVI ZA OVAJ MODEL SU: Farovi, prednja maska, prednji branik, prednja sedista, vakum pumpa servo kocnice (kod dizel motora), glava motora i bregasta (kod dizel motora)...