Lada Riva 2107 (VAZ-2107)
Lada

219.jpg

Detalji

  • : Limuzina
  • 1982
  • 2012


Opis

VAZ-2107 ili Lada 2107 je poslednji automobil, koji se pravio po uzoru na Fiat 124. Iako se u Rusiji ovaj model vodi kao zaseban, on je, kao i svi prethodni modeli: 2101, 2103, 2105, 2106 u stvari samo modernizovana kopija nekadasnjeg Fiata 124 po kome je 1970. godine i proizveden prvi automobil Lada i to Lada 2101. Mnogi su misljenja, da je bez obzira na modernizaciju, ovaj model bio zastareo cim je sisao sa proizvodnih traka, ali uprkos zastarelom dizajnu i slaboj opremljenosti, za ovim modelom je zbog niske cene i prakticnosti, vladala velika potraznja (2011. je bio najjeftiniji auto na Ruskom trzistu). 2107 se na trzistu pojavila 1982. godine, kao moderniji naslednik VAZ-a 2105 i radjena je do 2012, kada je u Rusiji konacno obustavljena proizvodnja automobila baziranih na stodvadesetcetvorci i kada je na njihovo mesto dosao njihov naslednik "Lada Granta". Nakon prestanka proizvodnje u Rusiji, ovaj model je nastavio da se proizvodi u Egiptu. Vidljive razlike u odnosu na prethodni model VAZ-2105: prednja maska kod 2107 je sada i dalje plasticna, ali presvucena hromom, veca je i zahvata i haubu, Hauba je malo drugacija zbog maske, Zadnja svetla se razlikuju po rasporedu migavaca, pozicije, stop svetla i rikverc svetla, instrument tabla je sada lepsa i dobila je obrtomer, volan je moderniji-deblji, dugmici su prebaceni ispred rucice menjaca kod kasetofona, gornji deo sedista sada ima naslon za glavu zajedno sa sedistem, branici su plasticni sa ukrasnom hromiranom lajsnom po gornjoj povrsini, na farovima su postavljeni brisaci, zadnja hauba vise nema udubljenja, nego je potpuno ravna, tapaciri na vratima su drugaciji, kao i rukohvati, felne, lajsne na krovu, Prednja vrata imaju crvene pozicije pri dnu, kao kod modela 2103 i 2106... Poslednji model koji je sisao sa proizvodnih traka, a da je baziran na 124-ci je bio VAZ-2104, odnosno Lada 2104 ili Lada Riva karavan. Odluku o tome da se prestane sa proizvodnjom ovog modela, doneli su celnici firme, nakon sto sto je u prvom kvartalu 2012. godine, prodato cak 76% manje vozila, negou u istom periodu 2011.. Vreme je da se pozdravimo," rekao je predstavnik kompanije Igor Burenkov za Francusku novinsku agenciju AFP. Zanimljivo je da statisticki podaci agencije "Avtostat", pokazuju da je ovaj automobil bio najbrze prodavano polovno vozilo u Rusiji. Tokom poslednjih cetrdesetak godina u Toljatiju i drugim fabrikama (Lada se proizvodila i u Egiptu) proizvedeno je vise od 14 miliona komada, sto je popularnu Rivu svrstalo medu desetak najprodavanijih automobila do danas. Prema nekim top-listama, Lada Riva je treci najprodavaniji model "jedinstvenog dizajna" svih vremena, odmah iza Volkswagen "bube" i Forda T. U svakom slucaju, ovaj automobil je postao jedan od simbola komunizma s obe strane "gvozdene zavese", podjednako voljen i prezren. Lada 2107, zastitni znak proizvodjaca AvtoVAZ, koji je prodavan u Evropi pod oznakom Riva, bio je najbrzi i elegantniji Ladin model, u vreme kada je prvi put proizveden, medjutim po Britanskom "Dejli telegraf" Lada Riva spada u "deset automobila koji nikada nisu trebali biti proizvedeni". Zanimljiva je izjava poznatog Dzeremi Klarksona iz serije "Top Gir" u kojoj, posle nabrajanja nekoliko losih karakteristika lade rive, kaze: "A ovaj volan nema apsolutno nikakve veze sa pravcem kretanja. Ovo je prvo vozilo na svetu kojim upravlja – vetar." Sto se tice Lade, treba znati da ne postoji fabrika pod imenom "LADA", nego da je to proizvod-model fabrike "AvtoVaz", kao sto su kod nas recimo Yugo i Florida, proizvodi-modeli bivse fabrike automobila "Zastava Automobili", a sada (od 2009. godine.) Fiat Automobili Srbija (skracenica FAS). Fabrika AvtoVaz je jedna od najvecih Sovjetskih graditeljskih podviga. Proizvodna linija je dugacka oko 270 kilometara, a fabrika zaposljava 180.000 ljudi. Posle samo dve godine, 100.000 automobila je proizvedeno, posto je proizvodnja pocela dok je fabrika jos uvek bila u fazi izrade. 1983. godine proizveden je milioniti automobil. Zahvaljujuci Italijanskoj kontroli kvaliteta VAZ se za razliku od ostalih proizvodjaca automobila u SSSR-u konstantno isticao kvalitetom. Lada na Ruskom jeziku znaci "mala" ili "ljupka", pa bi se komotno automobili ovog proizvodjaca mogli nazvati "ljupki automobili" ili "mali automobili". Ladin znak (logotip) predstavlja brod Vikinga, sto asocira na stare Ruse. 80-ih godina u Rusiji je vladala nestasica automobila i postojale su liste cekanja, gde se i po 8 godina cekalo na nov auto, zbog toga su polovni automobili, cesto bili i skupli od novih. U Rusiji za vreme Gorbacova fizickim licima nije bio dozvoljen uvoz stranih automobila, pogotovo ne zapadnih. 99% putnickih auta na putu su bili Made in SSSR, a u to vreme nije retkost bila videti Moskvich 400, koji se pravio do '56. ili GAZ Pobedu koja se pravila do 58, o novijim modelima da ne govorimo. Sto se stranih auta tice sistem je bio jako rigorozan. Rusi su imali pravo uvesti polovan auto tek i jedino ako su bili zasluzni gradjani ili povratnici iz dipl. sluzbe koji bi povlacili sa sobom svoja auta, tako da je tu znalo biti egzotike, od Japanaca sa volanom na desnoj strani, preko Volvoa i Mercedesa do Americkih automobila. Kupoprodaja izmedju Rusa i stranaca nije bila dozvoljena, cak je i za strance bio strog rezim. Direktnu kupoprodaju su mogli raditi izmedju sebe samo diplomate. Ono sto se meni licno nije dopadalo na ovom modelu je kao i kod svih lada, lagan zadnji kraj, velika potrosnja, narocito sa losim karburatorom, tezak volan, instrument tabla, koja je znala da ispuca od sunca i previse ostre linije na karoseriji. Dobre strane ovog modela su grejanje i to sto je cvrsta, pa je mogla da se tovari kao mazga, sto dobro znaju sverceri goriva iz 90-ih, a nije mali broj i onih, koji su sav materijal za izgradnju kuce ili vikendice prevezli s njom. Najcesce trazeni delovi na otpadu za nju su: razvodnik, hardijev zglob, uporne spone, kociona klesta, stampana ploca zadnjih svetala, rezervoar, prednja sedista, unutrasnji rukohvati i diferencijali. Rezervoar kod Lade se nalazi u desnom zadnjem krilu iza tocka i obicno je to krilo vlazno, jer zadnji tocak u toku voznje prska vodu u tom delu, kasnije tu lim istruli, pa voda ulazi u gepek i zadrzava se u tom krilu. Cesto, vozaci tu drze stare krpe, a one se od te vode pokvase, upiju vodu i onda tako mokre u dodiru sa limom rezervoara i krila, dovode do rdjanja istog i truljenja. Diferencijali sa Lada se najcesce traze za pravljenje prikolica za motokultivatore. TEHNICKA SPECIFIKACIJA: Marka Vaz Model 2107 Pocetak pr-------------------------------------------------- 1982. Karoserija: --------------------------------------------- Limuzina Mesta za sedenje: --------------------------------------------- 5 Vrata: ------------------------------------------------------------- 4 Zapremina rezervoara: ------------------------------------ 42L Duzina: ------------------------------------------------ 4145 mm. Sirina: ------------------------------------------------- 1620 mm. Visina: ------------------------------------------------- 1440 mm. Medjuosovinsko rastojanje: ----------------------- 2424 mm. Maksimalna brzina: ---------------------------------- 150 km/h Ubrzanje od 0-100 km/h: ------------------------------ 17 sek Zapremina motora: --------------------------------- 1451 cm3 Tip motora: ----------------------------------------------- SOHC. Polozaj motora: ----------------------------- napred po duzini Snaga motora: ------------------------------- 74KS/5600 min. Obrtni moment: --------------------------------- 103/3400 Nm Napajanje gorivom: -------------------------------- karburator Polozaj cilindara: ----------------------------------------- u liniji Broj cilindara: ---------------------------------------------------- 4 Promer klipa: --------------------------------------------- 76 mm. Hod klipa: ------------------------------------------------- 80 mm. Odnos kompresije: ------------------------------------------- 8.5 Broj ventila po cilindru: ----------------------------------------- 2 Vrsta goriva: ----------------------------------------------- Benzin Pogon: ----------------------------------- na zadnjim tockovima Menjac: ------------------------------ manuelni sa 4 ili 5 brzina Prednje vesanje: --nezavisno, viljuske, opruge, balans stangla, hidraulicni amortizeri Zadnje vesanje: -- zavisno, opruge, uporne spone, hidraulicni amortizeri, diferencijal Prednje kocnice: ------------------------------------------ diskovi Zadnje kocnice: ------------------------------------------- dobosi Upravljacki mehanizam: --------------------- glava upravljaca Potrosnja goriva-grad: --------------------------- 9.5 l/100 km. Potrosnja goriva-otvoren put:-- 7.8 l / 100 km. Uredivanje podataka ovog automobila Tezina praznog vozila: --------------------------------- 1035 kg. Mak. tezina: ---------------------------------------------- 1430 kg. Guma velicina: -------------------------------------- 175/70 R13