Lada 110 (VAZ-2110)
Lada

m_222.jpg

Detalji

  • : Limuzina
  • 1995
  • 2007


Opis

Lada 110 je Ruski automobil, cija je proizvodnja pocela 1995. i trajala je do 2007. godine. Lada 110 se u Rusiji do 2004. godine prodavala pod Nazivom VAZ-2110, nakon cega je i za domace trziste, pocela da se proizvodi pod nazivom Lada 110. Lada 110 je prvi automobil proizveden, nakon raspada Sovjetskog Saveza. Ovo je bio drugi Ladin model automobila sa pogonom na prednje tockove, nakon Samare. Prototip za Ladu 110, nastao je 1987. (negde se pominje i 1983. godina) godine. Aerodinamika ovog modela je plod saradnje Avtovaz-ovih i Porsche-ovih inzenjera. Prve fotografije novog kompaktnog automobila objavljene su u popularnom Ruskom automobilskom casopisu "za Rulem" u novembru 1990. godine. Serijska proizvodnja planirana je da pocne 1991, ali ekonomska kriza zaustavila je projekat i prvi probni automobili sisli su sa pokretnih traka, tek 27. juna 1995. godine, sto je skoro 10 godine, nakon prvih prototipova. Masovna proizvodnja, pocela je 1996. godine. Lada 110 je zbog kasnog lansiranja na trziste, u odnosu na to kad je projektovana bila poprilicno zastareli model u trenutku svog pojavljivanja na trzistu. Od opreme 110-ka posedovala je putni racunar, elektronske podizace stakla, servo volan, kod kljuc, centralno zakljucavanje, pocinkovanu karoseriju (ovo je malo cudno, jer je podlozna koroziji) i elektronski sistem upravljanja motorom za modele sa ubrizgavanjem. Pocetkom 2006. godine, uvedena su nova zadnja svetla i nova instrument tabla. Zadnje ogibljenje je bilo nesto potpuno novo sa nezavisnim dvostrukim "rukama". Sto se tice kocnica, napred su diskovi, a pozadi dobosi, kao kod Samare. Svi menjaci u ovim Ladama su bili petostepeni manuelni. U pocetku, Lada 110 je radjena sa 1.5 litarskim, osmoventilskim motorom, preuzetim od Lade Samare, da bi kasnije 2000. godine pocela serija sa 16 ventila. Motori na ovim Ladama su bili prilicno nepouzdani, narocito motori sa 16 ventila. Kasnije su ovi motori zamenjeni 1.6 litarskim, takodjer sa 8 i 16 ventila, koji su, navodno ispunjavali Euro 4 norme: LADA 110 1.5 8V (70 KS) maksimalna brzina do 167 km/h, ubrzanje od 0 do 100km/h 14 sekundi, potrosnja goriva 7.3 litara, kombinovane voznje, grad/otvoren put. LADA 110 1.5 16V (94 KS) maksimalna brzina do 188 km/h, ubrzanje od 0 do 100km/h 12 sekundi, potrosnja goriva 7.4 litara, kombinovane voznje, grad/otvoren put. LADA 110 1.6 8V (81 KS) maksimalna brzina do 167 km/h, ubrzanje od 0 do 100km/h 14 sekundi, potrosnja goriva 7.5 litara, kombinovane voznje, grad/otvoren put. LADA 110 1.6 16V (90 KS) Maksimalna brzina do 185 km/h, ubrzanje od 0 do 100km/h 12.5 sekun, potrosnja goriva 7.7 litara, kombinovane voznje, grad/otvoren put. Lada 110, dizajnirana je za siromasnije kupce. Limarijski je bila solidna za te pare, ali motor se nije pokazao, tako dobrim. 110 je posebno popularna u Rusiji, Ukrajini i Belorusiji. Ladu 110 je 2007. zamenila Lada Priora, ali je 110-ka nastavljena da se proizvodi u Ukrajini pod nazivom Bogdan 2110. Pored Rusije i Ukrajine, Lada 110 se jos sklapala i u Egiptu i u Rumuniji. Ono sto vam ja mogu reci iz iskustva sa auto-otpada, a vezano za ovaj automobili, je da sam ih do sad otkupio jedno desetak i skoro svaka je na otpad dosla sa poprilicno losom limarijom, tako da mi nije jasan podatak, da su pocinkovane. Pored losije limarije, od njihovih vlasnika sam cuo, da su dosta problema imali sa elektronikom, podizacima stakla, visinom pedale kvacila, modulom za paljenje, "teskim" volanom, komandama grejanja, pucanjem zupcastog kaisa, kvarovima na motoru... Najcesce trazeni polovni delovi za ovaj auto su: farovi, branici, motiric klapne grejanja, alternator, anlaser, MODUL PALJENJA, podizaci stakla, motor, Evo nekih pozitivnih komentara vlasnika Lade 110, koje sam pokupio na netu: Imam je od 2004. Nova je kupljena i redovno je sve odrzavano... Automobil koji je 2004, Kostao 7000 eur. za te pare izbor je bio Dacia Solenca i Yugo Florida... I po mom utisku mnogo se bolje pokazala Lada... Ugradjen je obican plin jer moja Lada ima alu. granu... Lada 110 16V ide kao besna... :) Imam Ladu 110, kupio je novu na sajmu daleke 2000g. Meni se pokazala fantasticno, sad ima 200.000 i ne pokazuje znake umora, mada sam uzeo nov auto i ona spremna da trazi novog vlasnika :( Set kvacila menjan na 120.000, diskovi obradjeni prvi put sad, potrosni delovi menjani naravno, neki vise neki manje, ako naidjete na kvalitetan deo trajace. Koliko para toliko muzike, obzirom da je odrzavanje DZABE! Ima TNG Landirenzo Lambda control, uradjen kod Rasica. Potrosnja 6.5 na autoputu, oko 8 kombinovano (meni do posla). Ja bih je preporucio onima koji traze jeftin auto sa niskim odrzavanjem, a ipak solidnim komforom i velikim prtljaznikom. Sa BOSCH farovima, nije problem voziti nocu. Evo nekih negativnih komentara vlasnika Lade 110, koje sam pokupio na netu: Izuzetno los auto,jako sam se razocarao u njega...trosi kao tenk-preko 8,9l...jako staromodan i spolja i iznutra,nema mesta za noge...dva puta mi je pukao zupcasti kais,radjen motor...rdje ima svugde....podizaci cesto otkazuju,sijalice takodje cesto crkavaju, volan, kao na traktoru....auto za izbegavanje!!! Sa sekvent plinom je jeftina za voznju i delovi su jeftini. Ne znam sta bih pre istakao kao manu na ovim kolima buduci da sam bio vlasnik jedne od 30000km do 80000km i da nema sta mi na njoj nije crklo. Mada i ne mora nista da crkne na njoj posto je auto jednostavno nikakav - plastike cvile, greje po nogama (sto leti strasno iritira) i kilometar sat obavezno... Moja 110 je bila tesko g.... Meni je crko protokomer (7000din bosch), pukla mi je sajla kvacila, pukla mi je korpa kvacila (opet 7000din plus zamena), pukao mi je zupcasti na 43000km, digitalni kilometar sat mi je crko 7-8 puta, pre...Procitaj vise Potrosnja plina je 10-13 l zavisni od voznje... Los je kvalitet delova koji se kupuju kod nas na trzistu pa recimo kugla, drzac motora, davac polozaja ler gasa i step motor moraju da se menjaju od prilike na svaka 3 meseca... Automobil na oko deluje veliki ali je mnogo mali unutra. Pozadi krov je spusten tako da osoba visa od 180 cm. udara glavom o krov... Prednja sedista imaju kratak hod pomeranja, i za krupnije vozace volan moze da predstavlja problem. Na pravcu ide mnogo dobro 190 km/h ali je mnogo bucna preko 120 km/h. U krivini ne pomisljajte preko 60 km/h... Ne znam sta bih pre istakao kao manu na ovim kolima buduci da sam bio vlasnik jedne od 30000km do 80000km i da nema sta mi na njoj nije crklo. Mada i ne mora nista da crkne na njoj posto je auto jednostavno nikakav - plastike cvile, greje po nogama (sto leti strasno iritira) i kilometar sat obavezno zajebava, a na volanu je ko tenk (potrebno je ozbiljno preznojavanje da bi se smotao ladin volan) i za duze puteve je ubistveno neudobna... Jednostavno - najgori auto koji sam ikad imao a bogami i vozio uopste... Malo veca potrosnja.10 l plina prosek,ali ako malo stisnes gas ide i do 15 l. Elektronika oko direktnog ubrizgavanja nista ne valja,sve mora da crkne,a sve BOSH, mislis ok a ono nista. Ja prebacio na karburator, sve pasuje od samare i sad je ok. Vozio sam 2 godine Ladu 110 2004. godiste, presao sam 100.000km sa njom i pored redovnog odrzavanja promenio sam dosta delova, i opet je prodao maltene kao neispravnu. Uradio sam zamenu homo zglobova, spona, nosaca motora, motor brisaca, svih mogucih sajli, cak sam morao i dobose na zadnjim tockovima da menjam. Modul crkava da kazem relativno cesto posto se nalazi na samom bloku, pa se i greje vise. Limarija, pa sta ga znam, za sad se drzi dobro /kod mene evo 9-ta godina/. Tehnicke karakteristike: Zapremina rezervoara goriva: --- 43 litara Tip karoserije: ---------------------- Limuzina Mesta za sedenje: -------------------------- 5 Duzina: ----------------------------- 4277 mm. Sirina: ------------------------------- 1676 mm. Visina: ------------------------------- 1430 mm. Meduosovinsko rastojanje: ----- 2492 mm. Maksimalni iznos prtljaga: ----------- 450 L Polozaj motora: --------- napred poprecno Tip motor: ------------------------------ SOHC Polozaj cilindara: --------------------- u redu Broj cilindara: -------------------------------- 4 Broj ventila po cilindru: ------------------ 2/4 Vrsta goriva: -------------------------- benzin Pogon: ------------------------- prednja vuca Menjac: ------------- manuelni petostepeni Prednje kocnice: -------------------- diskovi Zadnje kocnice: --------------------- dobosi Sistem upravljanja : ---------- letva volana Tezina praznog vozila: ----------- 1010 kg. Mak. tezina: ------------------------ 1485 kg. gume velicina: --------------- 175/70 SR13 Felne: ----------------------- celicne 5J k 13