Pretraga
Zastava 850/900 AK (Ficin kombi)
Zastava
Detalji
- : Kombi
- 1980
- 1990
Opis
Zastava 900Ak (Ficin kombi) je vozilo, koje je Jugoslovenska fabrika Zastava proizvodila po Italijanskoj licenci. 900AK je kopija Italijanskog Fiata 900T, koji se u Italiji proizvodio od 1976. do 1985. godine. Pre ovog modela Italijani su imali Fiat 850K, koji je skoro isti kao 900T. U stvari ispravnije je reci, da je 900T redizajnirani 850K, koji se proizvodio od 1964. do njegovog redizajna 76. godine, kada ga je zamenio 900T Ficin kombi se proizvodio u Kragujevackoj fabrici u Somboru i radjen je u nekoliko razlicitih varijanti karoserija, pa je zbog toga imao nekoliko razlicitih naziva, kao sto su: Zastava 430 K, Zastava 435 K i F, Zastava 850 AK, F i AF , Zastava 900 AK, F, G i AF i Zastava 900AL. Ficin kombi se kod nas proizvodio od 1980. do 1990. godine. na internetu se moze naci vrlo malo podataka o ovom kombiju, a i ono sto se nadje, pitanje je koliko je tacno. nasao sam podatak, gde pise, da ih je kod nas proizvedeno 59.000 komada, ali nisam siguran, koliko je to tacno Ovo su modeli koji su se proizvodili u Somboru: 430 K - motor 767cm3 - gurtne na sve tockove 435 K, i F (pick up verzija) - motor 848cm3 - novi tip krova malo visi, i aerodinamicniji - novi kocka farovi napred - novi oblik sofersajbne - mogucnost za vise boja 850 AK (kombi), F (pick up), AF (zatvorena karoserija.) - 13-ice tockovi - disk kocnice napred - podeljena prednja sedista sa sigurnosnim pojasevima - fiksirani prozori srednjih sedista - skoro svi modeli su bili crvene boje 900 AK (van), F (pick up), AF (zatvorena karoserija.) - Motor 903 cm3, kao kod Juga (type 900A.000) - Spicasta zadnja svetla, zamenjena pravougaonim. 900 AL (kombi de Luxe) - kvalitetna sedista - bolji tapacir u unutrasnjosti - nasloni za glavu na prednjim sedista - instrument tabla ofarbana sa antireflex boju - bolja zvucna izolacija - Verzije sa visokim krovom su se prozvodili za (furgon, bolnice, policija...) Na internetu se moze naci vrlo malo podataka o ovom kombiju, a i ono sto se nadje, pitanje je koliko je tacno. Nasao sam podatak, gde pise, da ih je kod nas proizvedeno 59.000 komada, ali nisam siguran, koliko je to tacno. Ono sto sam ja uspeo da primetim, vozeci ovaj kombi je da je sa Ficinim motorom, dosta lenj, dok je sa jacim motorom iz Juga 45 (903cm3) malo zivlji, ali opet nedovoljno, jer je ovo ipak pretesko vozilo za tako mali motor. Znam da je u voznji dosta nestabilan, jer je uzak, a visok i da mi je menjac stalno krcao pri promeni brzina. Pri polasku prvom brzinom, cuje se ono karakteristicno sviranje iz menjaca, kao i kod Fice. Mislim da mu je prednji trap jako lose konstruisan, jer koji god da sam vozio, plesao je po putu. Prirubnice i elasticni zglobovi su takodjer bili cest problem. Problem je bilo i hladjenje motora, jer je hladnjak tako postavljen, da nema slobodnog strujanja vazduha. Do pre par godina sam ih ponekad vidjao po Beogradu, medjutim u poslednje vreme, kao da su iscezli. Secam se da su neki Romi ranije stalno dolazili kod mene i uglavnom su kupovali delove prednjeg trapa, pa pretpostavljam da im je to boljka. Najcesce trazeni deo sa ovog kombija je vodena pumpa iz razloga sto su mnogi u Ficama stavljali motore od Juga 45 i samo je pumpa sa ovog kombija odgovarala. Pumpe sam prodavao po 30€ i uglavnom jednom istom coveku, a kasnije sam saznao da ih je on preprodavao po 100€ nekim ljubiteljima Fica, koji su u svoji automobilima, ubacivali motore od 903cm3. Ako neko od vas ima ovo oldtajmer vozilo i zeli da ga proda, neka se javi. Ako neko ima neke preciznije podatke o ovom modela, neka ne bude lenj i neka mi napise u mail-u.