Alternator za Fiat Multiplu (Mk1) 1.9 JTD

Fiat Multipla Mk1

o_1329.jpg

Detalji

Cena: 50.00€

  • Datim objave: 14.10.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 50€). Alternator ili elektricni generator naizmenicne struje ima funkciju da proizvodi struju za potrosace na automobilu i da obavlja punjenje akumulatora i tako ga dopunjava. Ranije su se koristile diname (generatori jednosmerne struje), ali su odavno izbacene iz upotrebe, jer su se alternatori pokazali, kao mnogo bolje resenje. Problem sa dinamama je sto nije moguce dostici vecu struju od 50 ampera i to pri 7000 obrtaja u minuti, a da bi dovoljno punila akumulator, mora se okretati najmanje 1000 puta u minuti. Dinama pocinje da puni, tek posle 800 okretaja. Jedino sto je dobro kod diname je sto moze da proizvodi struju bez pobude, znaci ako ste zaboravili svetla i potpuno ispraznili akumulator, moguce je takav auto upaliti na "gurku", jer ce dinama proizvesti struju, dovoljnu da auto upali. Za razliku od diname, ako ste potpuno ispraznili akumulator i ako pri davanju kontakta ne zasvetle kontakt lampice, auto koji ima alternator nece upaliti, bez obzira na to koliko ga gurali ili vukli. Alternator je mala elektrana koju pokrece motor, kad motor ne radi elektricnu energiju kolima daje akumulator. Alternator je opremljen i regulatorom napona (regler). Funkcija reglera je da ogranicava struju punjenja koju alternator proizvodi, a sve u svrhu zastite akumulatora i svih drugih potrosaca od prenapona. Regler konstantno meri napon akumulatora i u skladu sa tim naponom regulise pobudu rotora alternatora. Ako je akumulator prazan, onda to regler "oseti" i daje rotoru punu pobudu da bi sto pre napunio akumulator. Takva puna pobuda stvara jako magnetno polje, sto je opterecenje za radilicu motora, sto se moze odraziti kao pad broja obrtaja radilice i nemiran rad motora ili cak i gasenje motora na ler-gasu. Kada se da kontakt, na instrument tabli treba da se pojavi mali akumulatorcic crvene boje, nakon verglanja i paljenja auta, ta crvena sijalica treba da se ugasi i to je znak da je alternator poceo da obavlja svoju funkciju, a to je da snabdeva potrosace strujom i da viskom dopunjava akumulator. Ako se sijalica ne ugasi posle paljenja motora, ili se upali u toku voznje, to je znak da nesto nije u redu sa alternatorom, i da je on prestao da proizvodi struju. Najcesci kvarovi alternatora su istrosene cetkice, pregorevanje dioda ili jedne od njih. Najcesce se to dogada usled prejake potrosnje struje, koju alternator na moze isporuciti (npr jaka muzika) ili usled prasine koja sprecava hladjenje dioda. U tom slucaju opet se ne puni akumulator i svetli ili treperi lampica na instrument tabli. Treci najcesci kvar je zujanje lezajeva, najcesce prednjeg koji je naoptereceniji jer preuzima silu nategnutog klinastog remena preko remenice, ili zbog vode i vlage koje znaju uci u lezajeve usled ostecenih semeringa lezaja. Cetvrti moguci kvar je zujanje remenice. Najcesce se cuje prilikom paljenja, pa se taj zvuk kasnije izgubi. Nastaje najcesce usled istrosenosti remenice, posebno remenice sa gumom, dok kod remenice sa kvacilom se to redje desava. Najredji kvarovi su pregorevanje zavojnice statora ili još rede rotora, sto je opet posledica prevelikog opterecenja. Generator ili u zargonu alternator se sastoji od sledecih delova: 1. STATOR 2. ROTOR 3. DIODNI MOST 4. REGULATOR NAPONA S CETKICAMA 5. PREDNJI I ZADNJI POKLOPAC 6. LEŽAJEVA (SPOLJNOG I UNUTRAŠNJEG) 7. KUCIŠTE 8. REMENICA Sto se pogonskog remena-kaisa tice, nekad su se koristili klinasti kaisevi. Ukoliko bi klinasti kais pukao, a ne biste imali rezervni remen, mogli ste umesto kaisa da vezete zensku carapu-unihop. Ja sam licno to radio, cak sam na Fici jednom prilikom, i konopac stavio umesto kaisa. Danas je to nemoguce, jer su remeni drugacijeg oblika nego oni na motorima starije proizvodnje. Sada je on trakasti, visekanalni ili, kako se strucno zove, mikro remen i kod takvih kaiseva nema nikakvog budzenja. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623..