Sajla kvacila za Zastavu 101

Zastava 101

autootpad-kidi-1251.jpg

Detalji

Cena: 5.00€

  • Datim objave: 02.08.2018


Opis

(CENA OVOG DELA JE 5€). Sajlom kvacila se spaja pedala kvacila i viljuska koja pomera potisni lezaj/druk lager. Kada se pritisne pedala kvacila, sajla povlaci viljusku druk-lezaja, koja je na menjacu, druk lezaj tada pritiska centar lepezaste opruge korpe kvacila. Pritiskanjem centra lepeze na korpi kvacila, obod korpe, koji drzi lamelu, se povlaci nazad i popusta pritisak na lamelu, samim tim se lamela odvaja od zamajca i na taj nacin se prekida veza motora i menjaca. Ukoliko se sajla pretegne, ona napne viljusku, viljuska gurne druk lezaj i drzi ga stalno pritisnutim uz lepezu, sto smanjuje njegov vek trajanja, jer se bespotrebno stalno okrece. Ukoliko se pretera za zatezanjam i ukoliko je lepeza puno pritisnuta, obod korpe kvacila smanjuje pritisak na lamelu, sto za posledicu ima njeno slabo prijanjanje za zamajac, a ako se lamela ne "zalepi" dobro za zamajac, ona ne moze dobro da prati broj obrtaja zamajca, znaci zamajac se brze vrti od lamele, "pali" i struze lamelu i zbog toga se lamela brze trosi. Ovo je poznato kao slajfovanje lamele. Ukoliko je sajla kvacila nedovoljno zategnuta, kada vozac pritisne pedalu kvacila, druk lezaj ne pritiska dovoljno jako centar lepeze, obod lepeze se ne povlaci dovoljno unazad, pa se lamela ne odvaja od zamajca i ne prekida vezu motor-menjac. Lamela je povezana sa osovinom-spojnickom menjaca i menjac se preko nje okrece. Ako se lamela ne odvoji dovoljno od zamajca, ona stalno okrece spojnicku menjaca, a preko spojnicke se okrecu zupcanici u menjacu, pa se zbog toga cuje krcenje u menjacu, kada se zeli ubaciti u neku brzinu. Verujem da se svakom vozacu desilo, da ne pritisne dovoljno kvacilo, a pogura rucicu menjaca ka nekoj brzini i da onda zacuje to krcenje. Obicno se na vrhu sajle nalazi matica, kojom se steluje zategnutost sajle. Zatezanjem i otpustanjem te matice podize se i spusta pedala kvacila, a dobro nastelovana pedala kvacila, bi trebala da bude u ravni pedale kocnice. Kvarovi sajle kvacila mogu biti, njeno pucanje ili istegnuce. Na nekim sajlama postoji sisica za podmazivanje, gde se moze dekalamitom ugurati tovatna mast. Nije lose s vremena na vreme u sajlu, putem sprica uliti malo ulja, nafte, wd-a ili nekog drugog maziva, kako bi se podmazala i smanjilo trenje izmedju sajle i buzira. Kada kupujete sajlu, gledajte da bude originalna, pa makar i polovna, jer je i polovna bolja od raznih kopija, koje se pojavljuju na trzistu. NAPOMENA: Tekstovi su pisani na osnovu licnog dugogodisnjeg iskustva i znanja, a ponekad i uz pomoc podataka prikupljenih sa interneta. Tekstovi nisu namenjeni profesionalnim auto-mehanicarima, auto-elektricarima i ostalim profesionalcima koji se bave popravljanjem i odrzavanjem vozila, vec obicnim vozacima, koji bi mozda hteli da saznaju nesto vise. Trudio sam se da sto bolje i jednostavnije opisem delove koje prodajem i njihovu funkciju i ukoliko se negde i potkrala neka greska, ona nije namerna. Bicu zahvalan svakom, ko primeti neku neispravnost i o tome me obavesti putem mail-a na autootpadkidi@gmail.com ili porukom na 064/6639623.